Fra trainee til kundefavorit med Cloudworks Academy

Fra trainee til kundefavorit med Cloudworks Academy

Med Cloudworks Academy og et brændende engagement har Kristian Nilssen har udviklet sig til at blive en dygtig IAM-konsulent. Læs mere om læringsprogrammet og hans rejse i Cloudworks.

Cloudworks Academy

Cloudworks Academy blev i sin tid etableret på baggrund af en enorm efterspørgsel efter ekspertise inden for Identity and Access Management (IAM). Ikke kun teknisk, men også på organisations- og procesniveau. Denne viden er vanskelig at finde på dagens marked, og der findes heller ikke en god nok undervisning på skolebænken.

For at vi kunne videreudvikle virksomheden og dække et stadigt stigende behov blev løsningen at udvikle læringsprogrammet Cloudworks Academy. Vi ansætter dem, der har et stort engagement i IAM, men som ikke nødvendigvis har hele den kompetence, der er nødvendig. De får en skræddersyet ordning, der tilpasses deres udgangspunkt og mål.

IAM-konsulent Kristian Nilssen

Kristian Nilssen var den første til at gennemføre Cloudworks Academy, og er også et levende bevis på, hvad man kan opnå, hvis man successivt over en lang periode arbejder hen imod et strategisk mål.

Han har en bachelorgrad i økonomi fra USA, og har tidligere arbejdet med kredit og risici i forskellige virksomheder. I interviewprocessen imponerede Kristian os med en it-viden, der ikke var så åbenbar med hans baggrund, og han fortalte ivrigt, hvordan han automatiserede store dele af sine tidligere opgaver ved hjælp af makroer i Excel.

Buddy program

Gennem et buddy-program i Cloudworks observerede Kristian andre konsulenter, der arbejdede på Micro Focus NetIQ-platformen. Samtidig tog han kurser og studerede på egen hånd. Fuld af lærevillighed og nysgerrighed havde han et stort ønske om at blive IAM-konsulent. Snart kunne Kristian prøve kræfter med supportopgaver med hjælp fra sine kolleger.

Efter omkring et års support fik Kristian sin første store konsulentopgave, som var at koble et nyt HR-system op mod kundens IAM-system. Den opgave løste Kristian med glans sammen med sin buddy og Micro Focus NetIQ-ekspert Ragnar Storstrøm.

Faktisk løste Kristian opgaven så godt, at han efterfølgende før planen blev forfremmet fra juniorkonsulent til konsulent. Det var velfortjent efter den enorme udvikling og indsats lige fra starten.

En kundefavorit

Derefter har Kristians raket fået endnu mere fart på. Han er blevet en kundefavorit, der forstår deres behov, holder dem opdateret og altid leverer et stykke arbejde af høj kvalitet.

Det seneste år har Kristian arbejdet 100% som konsulent i større teamleverancer fra Cloudworks. For nylig tog han også to meget krævende Micro Focus NetIQ certificeringer, nemlig Identity Manager Certified Professional og Identity Manager Certified Expert.

Med kompetenceudvikling i centrum

Kristians udvikling er for os endnu et bevis på, at det kan betale sig at investere i vores medarbejdere. Indtil videre har i alt 6 af vores konsulenter gennemført Cloudworks Academy og flere vil følge efter!

Hos Cloudworks er vi en flok gode kolleger, der har et brændende engagement i digitale identiteter og cloudsikkerhed. Kontinuerlig faglig udvikling er meget central for os, og vi investerer meget tid og kræfter – både hver enkelt af os og som virksomhed.

Vi har blant annet:

  • En kompetenceplan der følger virksomhedens strategi, også på det individuelle niveau.
  • En bonusordning, der giver dig som konsulent mulighed for at få en ganske betragtelig bonus, når du består certificeringer (forudsat at du også har en given mængde opgaver hos vores kunder samtidig).
  • Kvartalsvise kompetencesamlinger hvor alle hentes ind fra opgaver.
  • Ugentlige produktsamlinger hvor de konsulenter der arbejder med det samme produkt, mødes for at diskutere og dele viden samt blive opdateret gennem præsentationer fra leverandøren.
  • Tech corner hvor der jævnligt afholdes demoer af løsninger, som vi bygger til vores kunder.

Vidste du at Cloudworks oftest leverer et team til kunden fremfor én enkelt konsulent?

Det er vores erfaring, at kundens IAM-behov rammer så bredt, at den bedste løsning er at afdække behov og derefter sammensætte et IAM DevOps-team, der successivt og agilt hjælper kunden afhængigt af behov.

Læs mere her om Cloudworks IAM DevOps.