
Digitaliseringen har ændret den måde vi arbejder på. Det forventes, at virksomhedens data vil være tilgængelig, uanset hvor vi er, og at man hurtigt og nemt kan få adgang til alle enheder. Dette giver mulighed for effektivt arbejde, og sikrer produktivitet i virksomheden. Men hvad med sikkerheden?
Åse Helene Rogne-Hansen
26. januar 2018
Informationsdeling og brug af data kendetegner alt, hvad vi foretager os, og brug af cloudtjenester og nye applikationer konstant er blevet en naturlighed. Samtidig med dette får medarbejderne flere adgange, efterhånden som de får nye roller og ansvarsområder, og kunder og samarbejdspartnere får i højere grad får adgang til følsomme oplysninger i virksomheden.
Et resultat af denne udvikling er, at it-afdelingen ikke længere har samme rolle, og at det ikke længere kun er deres ansvar at tage vare på en virksomheds sikkerhed. Det er derimod en kritisk forretningsudfordring på tværs af organisationen, og der er et presserende behov for at indføre et identitets- og adgangsstyringssystem, der også håndterer udfordringer i forbindelse med ny teknologi.
Flere og flere alvorlige hændelser, der har ført til skade på omdømme, tab af følsomme oplysninger og erstatningskrav, har øget bevidstheden på dette område. Det har også ført til strengere love og bestemmelser om, hvordan virksomheden skal overvåge og styre adgangen til følsomme oplysninger - samt indførelsen af GDPR med nye krav til privatlivets fred.
Vi har specialiseret os i at hjælpe virksomheder med at udvikle deres identitetsstrategi, vi gennemfører Proof of Value og implementerer skræddersyede IAM-løsninger.
En IAM-løsning (Identity Access Management) er et system til administration af informationssikkerhed, og er nødvendig for at tilpasse adgange ud fra brugernes behov og ansvarsområder, bevare kontrol med og overblik over adgangen til sensitive dele og sikre automatiseret og regelstyret kontrol af brugere og rettigheder.
Ud over øget fokus på sikkerhed i alle dele af virksomheden har erfaringen også vist, at virksomheden bliver mere effektiv og reducerer omkostningerne gennem optimerede forretningsprocesser.
Kontakt os for at høre, hvordan du bedst kan hjælpe din virksomhed med at få en sikker IAM-løsning på plads!
Cloudworks Norge
Cloudworks AS
Org.nr. 915 106 900
Karenslyst allé 2
0278 Oslo
(+47) 995 95 873
kontakt@cloudworks.no
Cloudworks Danmark
Cloudworks ApS
CVR-nummer 4290019
Park Allé 382
2625 Vallensbæk
(+45) 299 93 334
kontakt@cloudworks.dk