Ensartet brugeroplevelse
Overholdelse af persondataforordningen
Omkostningsbesparende og mere sikker
Både til B2B og B2C
NOGLE CENTRALE FUNKTIONER I EN CIAM-LØSNING
Når kunden skal autentificere sig med flere faktorer ud over det traditionelle brugernavn og adgangskode. så vil dette også forøge sikkerheden.
Eksempler på faktorer er login ved hjælp af en engangskode sendt via sms / e-mail eller et fingeraftryk.
En CIAM-løsning skal kunne skaleres til millioner af brugere, og tåle at skulle svare hurtigt under ekstra pres som ved kampagner.
Med Single Sign-On (SSO) logger kunden på en af virksomhedens applikationer og får automatisk adgang til andre tildelte applikationer.
Eksempler på eksterne udbydere, som CIAM-løsningen kan tilknyttes til verifikation af kundens identitet, kan være alt fra Facebook og Google til BankID og Vipps.
Alle brugeroplysninger på tværs af alle applikationer er samlet på et sted, og det er nemt at give/tilbagekalde adgange.
Dette er også værdifuldt for analyser og videreudvikling af kunderejsen og hjælper med at opfylde kravene til beskyttelse af personlige oplysninger.
Identity Proofing & eID
Konceptet Identity Proofing er en engangsproces til at verificere identiteten af en bruger mod en identitetsudbyder, der er tillid til. Værktøjer til identitetsverificering er for eksempel BankID, Vipps eller NemID. Når en brugers identitet er bevist, godkendes denne bruger direkte til IAM-løsningen. Derefter vil autentificering være friktionsfri og omkostningseffektiv.
Administration af kundedata på en sikker og brugervenlig måde kan være en stor konkurrencefordel, og ofte afgørende for kundeforholdet.
Lær mere om CIAM
En dårlig registreringsløsning kan skræmme kunden væk
Alle handler online, men ikke alle e-handelsoplevelser er gode. Når varerne er lagt i kurven, og du er klar til at betale, så er det stor forskel på hvor hurtigt onlinebutikken lader dig komme videre.
Men hvis det ideelle CIAM-system skal stille så få spørgsmål som muligt, hvor skal de helt nødvendige oplysninger om kunden så hentes? Hvordan sikrer man, at kunden faktisk er den, han eller hun giver sig for at være?
Læs mere i interviewet med Cloudworks, samt de norske autentificeringsløsningerne Vipps og BankID
CIAM afværger GDPR-udfordringer
Mange organisationer står overfor udfordringen med at have kundedata spredt over adskillige systemer. Og i lyset af de seneste forordninger vedrørende samtykke og databeskyttelse fungerer CIAM-systemer som et effektivt værktøj til en sikker og intelligent styring af brugerdata, der afværger GDPR-udfordringer.
Men er det kun store organisationer, der har gavn af en CIAM-løsning?
Det kan du læse mere om i interviewet med vores IAM rådgiver Stefan Mehl-Ludvigsen
Ønsker du at diskutere muligheder for din virksomhed omkring CIAM, er du velkommen til at booke et møde.
Klik her for at se ledig tid i kalenderen til Kim Sørensen