ENTRA ID
Ét login for adgang til alle apps. Entra ID fungerer allerede med et stort antal af de kommercielle og brugerdefinerede apps, du sikkert bruger dagligt, såsom Office 365, Saleforce, Box og Workday.
Apps, der ikke allerede er forhåndsintegrerede, kan integreres ved hjælp af integrationsskabeloner. Den samme mulighed findes også for dine egne interne SaaS-apps.
Udforsk, administrer og monitorer eventuelle risici relateret til autorisationer af identitet eller ressource. Generer rapporter om tilladelser til identiteter og ressourcer på tværs af forskellige cloud-infrastrukturløsninger, såsom Microsoft Azure, Amazon Web Services (AWS) og Google Cloud Platform (GCP).
Microsoft Entra External ID er en udviklervenlig platform designet til at tilbyde tilpassede tilmeldings- og log ind-oplevelser for slutbrugere i B2C-scenarier. Den understøtter også B2B-scenarier, så du kan invitere enhver med en eksisterende Microsoft-konto til at blive gæstebruger og dermed nemt tilrettelægge samarbejdet med dine leverandører og samarbejdspartnere.
Sikre at de rette personer har den rette adgang til de rette ressourcer ved at automatisere identitetens livscyklus, tildele apps baseret på gruppetilhørsforhold og fjerne adgang, når en medarbejder forlader virksomheden. Gennemfør regelmæssige certificeringskampanger, så ledere kan bekræfte deres teams adgang.
Indbygget MFA giver et ekstra sikkerhedslag og forstærkes yderligere af politikker, der styrer adgangen afhængigt af placering, applikation og hvilken enhed brugeren kommer fra.
Desuden identificerer Entra ID angreb allerede i den tidlige fase ved hjælp af kunstig intelligens og maskinlæring.
Få en bedre kontrol over brugerens livscyklus med én identitet på tværs af alle IT-funktioner, integration med HR-systemet, dynamiske grupper og adaptiv provisionering.
Entra ID holder jeres it-omkostninger lave ved hjælp af selvbetjeningsfunktioner såsom nulstilling af adgangskode, gruppestyring, applikationsanmodninger og applikationsstyring.
Med Entra ID kan du integrere Active Directory (enkelt AD eller forest) og andre on-premise katalogtjenester og bruge den samme identitet til at få adgang til enhver app.
Få kontrol over brugeridentiteter som kræver privilegeret adgang ved at registrere, begrænse og overvåge dem – og lever just-in-time-administration til berettigede brugere.
Bekræft identiteten på nye brugere gennem pålidelige identitetsudbydere såsom MitID eller baseret på dokumenter som brugerens kørekort eller pas.
MICROSOFT IDENTITY MANAGER (MIM)
Integreret med Azure AD styrer MIM brugeradgange både on-premise og via Azure AD, også i clouden.
Selvbetjeningsportalen understøtter delegeret administration og selvbetjening samt udvikling af arbejdsprocesser og konfiguration af andre funktioner, f.eks. dynamisk gruppestyring.
Du kan invitere enhver med en eksisterende Microsoft-konto til at blive gæstebruger og dermed nemt tilrettelægge samarbejdet med dine leverandører og samarbejdspartnere.
MIM's primære funktion er synkronisering af identiteter mellem forskellige mapper, databaser og on-premises applikationer via APIer, inkluderede og tredjeparts-integrationer.
Provisioneringen styres af politikker og arbejdsprocesser som automatiserer synkronisering af identitetsoplysningerne.
MIM kan udvides med egenudviklede moduler til integration med on-premises applikationer. Modulerne udvikles fortrinsvis i C# eller ASP.NET.
Få kontrol over brugeridentiteter som kræver privilegeret adgang ved at registrere, begrænse og overvåge dem – og lever just-in-time-administration til berettigede brugere.
TJENESTER VI TILBYDER INDEN FOR MICROSOFT
Entra ID Managed Services
Vi sørger for, at jeres virksomheds Microsoft Entra ID-løsning er skræddersyet til jeres behov, og vi er altid klar til at hjælpe jer, hvis der skulle opstå problemer. Cloudworks' Entra ID Managed Services inkluderer:
- Success Management: Vi arbejder for, at I effektivt opnår jeres mål og får maksimalt udbytte af jeres Entra ID-løsning.
- Support: Med vores break-fix support og hurtige responstid, er vi altid tilgængelige for at løse eventuelle problemer.
- Kickstart: Vi udfører en grundig gennemgang af jeres Entra ID-miljø og præsenterer en rapport med vores anbefalinger til forbedringer.
- Konsulentbistand: Vi optimerer værdien af Microsoft Entra ID i din virksomhed.
Løsningsarkitektur
En god løsningsarkitektur sikrer, at den nye IAM-løsning passer ind i virksomhedens eksisterende teknologilandskab. Vores forretnings- og løsningsarkitekter tager hensyn til virksomhedens krav og udarbejder en realistisk plan for bedre identitetsstyring og øget sikkerhed. På denne måde identificerer vi omkostningerne og fordelene ved den foreslåede løsning og anbefaler en passende implementeringsstrategi.
Implementering og utvikling
Vi opsætter systemet til produktion, integrerer med kundens driftsmiljø og applikationer samt hjælper med onboarding af brugere. Vores erfarne projektledere og arkitekter kortlægger det eksisterende driftsmiljø og applikationer samt udarbejder en implementeringsplan, der tager hensyn til kundens situation og behov. Vi overtager udrulningen af tjenesten i organisationen og sørger for en god brugeroplevelse ved hjælp af oplæringsmateriale og e-learning.
Ønsker du at diskutere muligheder for din virksomhed med Microsoft og deres portefølje, er du velkommen til at booke et møde.
Klik her for at se ledige tider i kalenderen til Trond Sand