Vi ser klart et behov for at opstille et krav om, at nye brugere af en digital tjeneste skal bevise deres identitet for at forhindre svindel. Samtidig med at der stilles flere digitale tjenester til rådighed for kunderne - også for samarbejdspartnere i B2B, dominerer onlinesvindel nyhederne.
Gartner forudser, at 80 % af organisationerne i 2022 vil bruge identitetsbekræftelse som en del af onboardingprocesserne. Det er en stigning fra omkring 30% i dag.* Det danske marked har accepteret NemID og MitID som standard for sikker autentificering.
Hvad er Cloudworks Identity Proofing?
→ Cloudworks Identity Proofing sikrer at kun brugere som har givet verificerbare identitetsoplysninger, får adgang til organisationens systemer og data.
Konceptet Identity Proofing er en engangsproces til at verificere identiteten af en bruger mod en identitetsudbyder, der er tillid til. Det er flere andre leverandører på markedet, der tilbyder værktøjer til identitetsverificering som Onfido, Signicat og Buypass. I stedet for at konkurrere med disse løsninger, kombinerer vores tjeneste accepterede metoder til identitetsverifikation såsom NemID og MitID med vores kunders IAM-løsninger.
Vores integration sikrer, at:
→ De rette brugere skal bevise deres identitet. Normalt ved første login
→ Brugerprofilen er beriget med verificerede oplysninger såsom CPR-nummer og bopælsadresse
Når en brugers identitet er bevist, godkendes denne bruger direkte til IAM-løsningen. Derefter vil autentificering være friktionsfri og omkostningseffektiv.