FUNKTIONER I OKTA
Giv brugerne et enkelt login til alle dine cloud-applikationer.
Med Oktas 7.000 forudbyggede integrationer vil det tage uger i stedet for måneder at implementere Single Sign-On uden selv at skulle udvikle og vedligeholde disse integrationer.
Mange virksomheder har flere identitetskilder som AD, Azure AD, Google Workspace og også HR-systemer som Monday og SAP SuccessFactors, der er vanskelige at holde konsistente. Løsningen er at have én mappe til alle brugere og grupper.
Med Okta Universal Directory integrerer du alle disse kilder og holder dem synkroniserede. Ud over det samler du brugerprofiler fra flere identitetskilder, ændrer brugerattributter på tværs af kilder og administrerer livscyklustilstande for brugere.
Brug "if-this-then-that"-logikken til at automatisere næsten alle identitetsprocesser for dine kunder, partnere eller medarbejdere.
Workflows der skal integreres med tredjepartsapps kan kobles til alle offentligt tilgængelige API’er eller du kan bruge de 45 færdigbyggede workflows til Slack, DocuSign, Google Sheets, GitHub, MS Teams, ServiceNow og mange andre.
Lad dine kunder og partnere logge sig på med sit eget identitetssystem eller katalogtjeneste og aktiver selvbetjening via en integrationsløsning til en partnerportal.
Dine HR- og IT-teams mangler typisk indsigt i ekstern onboarding og offboarding af brugere på samme måde, som de gør for medarbejderne.
Giv automatisk adgang til brugere baseret på, hvilken kunde eller partner de tilhører, og deaktiver adgangen, når deres kontrakt er udløbet. Få et centralt sted at se ansøgningsopgaver og aktiviteter.
B2B-integrationer kan være baseret på populære protokoller som OpenID Connect og SAML, samt Active Directory og LDAP-integration.
Identity Governance hjælper med at styre virksomhedens identiteter og
Beskyt virksomhedens ressourcer ved at sikre dine medarbejdere, partnere, underleverandører og kunder med en række MFA-faktorer. Dette omfatter: WebAuthn, Push Verification, SMS/Voice/E-post, YubiKey, Google Authenticator, Duo Security og Symantec VIP.
Reducer login-friktion ved at reducere antallet af MFA-anmodninger for brugere, der logger på fra en administreret eller kendt enhed.
Administrer forberedelse af adgang for alle dine brugere centralt. Brug retningslinjer til tildeling og tilbagekaldelse af adgang baseret bl.a. på brugerattributter eller datoer.
Med Oktas integrationsnetværk kan du automatisk provisionere eller de-provisionere adgang til tredjepartsapplikationer til ansatte, kunder og partnere. Provisionerings-hændelser kan være baseret på triggere fra HR-systemer, AD, LDAP eller andet.
Okta forenkler implementeringen med mere end 450 forudbyggede integrationer. Derudover understøtter Okta SCIM-baserede såvel som dine egenbyggede integrationer.
Lad dine privilegerede brugere logge på Linux- og Windows-servere via SSH eller RDP med deres Okta-konti.
Undgå manuel administration af serveradministrator, eller værre endnu delte konti, og lad dine privilegerede brugere logge på servere med deres Okta-konto.
Revision bliver meget lettere med login- og sessionsrevisionslogfiler tilgængelig via dashbordet, krypteret og leveret til et lagringssted eller integreret med en downstream SIEM-løsning.
Undgå at have policies spredt mellem API'er og applikationer, og administrer dem i stedet fra et enkelt punkt - SSO for API’er.
Opret API-autorisations-policies der tager hensyn til applikation, brugerkontekst og gruppemedlemskap for at forhindre uautoriseret adgang.
Det sparer udviklingsteamet en masse tid og sikrer den bedste sikkerhed ved at lade Okta API Access Management overtage administration af brugere, policies om autorisationer og den deraf følgende kompleksitet
Okta er blevet anerkendt som førende i Zero Trust Security
Beskyt IT-miljøer og gør digital transformation mulig
Stol aldrig på nogen (-t), verificer altid.
Giv adgang til dine data, ikke baseret på opfattet tillid, men afhængig af kontekst og baseret på «least-privilege» og stærk autentificering.
En Zero Trust-sikkerhedsstrategi sørger for, at kun de rigtige brugere får den rigtige adgang uden at gøre login mere kompliceret for dine medarbejdere, partnere eller kunder.
Automatiser identitetsprocesser i stor skala
Opret nemt effektive workflows i et kodefrit miljø, og skræddersy identitetsprocesser til dine specifikke behov.
Workflows kan forbindes til en hvilken som helst offentlig API. De kan udløses af en lang række hændelser såsom selvregistrering af en bruger, kan planlægges og endda udløses af enhver tredjepartsapp.
Adgangskodefri autentificering
I en tid hvor de fleste hacker-relaterede angreb bruger svage eller stjålne adgangskoder, så er det tid til at erstatte adgangskoder med biometriske identifikatorer og tokens. Adgangskodefri autentificering er desuden en friktionsfri loginoplevelse for brugerne.
Okta Tech Corner
I serien Okta Tech Corner skriver Andreas Faltin en række artikler som går mere i dybden med forskellige dele af Oktas platform. Andreas er Cloud Architect i Cloudworks og Okta Technical Champion.
- Aktiver Okta Passwordless godkedelse på 5 minutter
- Dette skal du huske, når du integrerer Microsoft Office 365 i Okta
- Det skal du vide om Okta Authorization Servers
- Okta Workflows: Har du brug for en brugergrænseflade? Brug Connectors!
- Sådan bruges ServiceNow som brugergrænseflade med Okta Workflows
- Har du brug for flere alternativer? Benyt brugerdefinerede API-kald!
- Opsæt Manager i Office 365 ved at bruge Okta Workflows
- En introduktion til Okta Identity Engine
- Hvad er Okta FastPass, og hvordan man sætter det op
- Ændringer af politikkerne i Okta Identity Engine
TJENESTER VI TILBYDER INDEN FOR OKTA
Okta Managed Services
Vi sikrer, at din virksomheds Okta-løsning er tilpasset jeres behov og vi står klar til at hjælpe jer døgnet rundt. Cloudworks' Okta Managed Services inkluderer:
- Success Management: Vi arbejder for, at I effektivt opnår jeres mål og får maksimalt udbytte af jeres IAM-løsning.
- Support: Vi er tilgængelige døgnet rundt for at løse alle problemer, som måtte opstå.
- Kickstart: Vi udfører en grundig gennemgang af jeres Okta-løsning og præsenterer en rapport med vores anbefalinger til forbedringer.
- Konsulentbistand: Vi optimerer værdien af Okta-løsningen i din virksomhed.
Implementering og onboarding
Vi opsætter Okta til produktion, integrerer med kundens driftsmiljø og applikationer samt hjælper med onboarding af brugere. Vores erfarne projektledere og arkitekter kortlægger det eksisterende driftsmiljø og applikationer, og udarbejder en implementeringsplan, der tager hensyn til kundens situation og behov. Vi overtager udrulningen af tjenesten i organisationen, og sikrer en god brugeroplevelse ved hjælp af undervisningsmaterialer og e-learning.
Løsningsarkitektur
En god løsningsarkitektur sikrer, at den nye IAM-løsning passer ind i virksomhedens eksisterende teknologilandskab. Vores forretnings- og løsningsarkitekter tager hensyn til virksomhedens krav og udarbejder en realistisk plan for bedre identitetsstyring og øget sikkerhed. På denne måde identificerer vi omkostningerne og fordelene ved den foreslåede løsning og anbefaler en passende implementeringsstrategi.
Okta Proof of Concept (PoC)
Formålet med en PoC er at teste IAM-løsningen til Okta i kundens miljø, hvor løsningen er integreret med eksisterende infrastruktur og applikationer.
Vores konsulenter hjælper virksomheden med at afprøve de mest kritiske funktioner for at understøtte en eventuel investeringsbeslutning.
Vi har et godt og tæt samarbejde med Okta, og vores dygtige konsulenter har bred ekspertise inden for identitetsstyring og Oktas løsninger. Lad os hjælpe dig med at komme i gang med at prøve Okta gratis i 30 dage. Find selv ud af hvor enkel, brugervenlig og rig på funktionalitet identitetsstyringsløsningen er!