Workplace from Meta - virksomhedens digitale kaffemaskine

Workplace from Meta - virksomhedens digitale kaffemaskine

Kaffemaskinen er ofte stedet for den inkluderende og kollegiale samtale, men vi kan ikke tilbringe hele dagen der – og heller ikke møde kolleger fra andre kontorer. Heldigvis er der en løsning på det, og det er at indføre en digital kaffemaskine.

Sociale kommunikationsværktøjer er fremtidens kommunikationskanaler

Sociale kommunikationsværktøjer som Yammer, Slack og Workplace from Meta giver os denne frihed. Vi mener, at det er fremtidens kommunikationskanaler i arbejdslivet. Da vi etablerede Cloudworks besluttede vi os derfor fra starten at skære ned på e-mails til intern brug. Workplace from Meta er vores digitale kaffemaskine, og selvom den ikke laver rigtig kaffe, har vi ikke fortrudt det et sekund. Tværtimod!

Cloudworks på Workplace from Meta

Workplace-by-Facebook-tilgjengelig-på-både-mobil-og-på-desktop

Workplace from Meta – findes til både mobil og desktop

Workplace from Meta informerer og diskuterer vi alt fra kundecases, teknologisk udvikling, sociale arrangementer, markedsføring, projektfremskridt og meget mere. Her stiller vi også spørgsmål rettet til den enkelte. Det betyder jo ikke noget, at andre kan se, om en spørger projektlederen om fremdrift i et kundeprojekt. Der er sikkert andre, der gerne vil vide det, og så har alle fået svar. Kommunikationsformen er personlig og engagerende. Hvis vi støder på udfordringer, kan alle hjælpe med råd. Og det gør vi, fordi vi er engagerede.

Adgang til information skaber viden om virksomhedens trivsel, og det skaber et engagement, der gavner virksomheden.

E-mail skaber siloer i din virksomhed

Vi har et anstrengt forhold til e-mail. Mail skaber normalt ikke det samme engagement, fordi e-mail er upersonlig og afsenderstyret. Selvfølgelig er det en vidunderlig opfindelse. Der har bare været så meget af det. E-mail er fantastisk til en formel kontekst, eller når oplysningerne ikke bør deles med andre. Men hvor mange e-mails gælder dette for? Vi sender normalt kun for at vælge dem, fordi vi har lært at begrænse os til, hvem vi sender til; for at reducere mængden af e-mail. Men resultatet er, at vi lukker andre ude af informationsstrømmen. De opdateres ikke, og de kan heller ikke give værdifulde input. Dette sker hele tiden og bidrager til siloer i virksomheder. I modsætning hertil skaber sociale kommunikationsløsninger gennemsigtighed og bidrager til åbenhed og læring.

Jo større forretningen er, jo større er opadrettede

Den positive virkning af en sådan informationsudveksling mener vi er betydelig og berettiget i en slags informationsdemokratisering. Vi bruger naturligvis stadig e-mail, hvor det er nødvendigt, primært i dialog med kunder og samarbejdspartnere. Vi er ganske vist en lille virksomhed, og man kan indvende, at det er meget lettere at sikre en god informationsstrøm i vores virksomhed alligevel sammenlignet med en virksomhed med flere hundrede ansatte. Det er nok rigtigt, men så opadrettede er også desto større for en stor virksomhed. Tænk bare på, hvor mange timers e-mail-styring en stor organisation kan slippe af med, når de skifter til langt mere effektive kanaler!

Workplace-by-Facebook-god-gammeldags-kaffe-hos-Cloudworks

Ja, så vil du finde ud af, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at lette strømliningen af intern kommunikation, så kontakt os, så vi kan tale lidt tættere på over en god gammeldags kaffe!