Elkjøp Nordic AS har øget rentabiliteten med Office 365

Elkjøp Nordic AS har øget rentabiliteten med Office 365

Elkjøp Nordic AS engagerede Cloudworks til at hjælpe med tilrettelægning og migrering af koncernens kontorsupport applikationer til cloudtjenesten Office 365. Nu kan virksomhedens it-afdeling fokusere på vigtigere opgaver end at drive disse, tjenesterne «tikker og går» som de skal.

Hjælpen fra Cloudworks har været uvurderlig med hensyn til at sikre høj kvalitet i indføringen af Office 365 til koncernens 1.300 administrative brugere.

Geir Nøstdahl, Head of IT Digital Services

Størst i Norden

Elkjøp Nordic AS er Nordens største handelsselskab inden for forbrugerelektronik og elektriske husholdningsapparater og består af over 400 varehuse i Norden med i alt omkring 10.000 ansatte.

Vigtige forberedelser

God planlægning og omhyggelig forberedelse var afgørende for at sikre god kvalitet. Grundige test bidrog yderligere til kvalitetssikringen. Brugerfladerne skulle opgraderes, og datakvaliteten skulle sikres. Der blev udrullet en ny Office-pakke for at give adgang til nye funktioner i Office 365. På den måde undgik man at støde på overraskelser senere i projektet.

Skjult migrering

Migreringsprojekter kræver ofte tjenesteafbrydelser, især når store mængder data skal overføres. I dette projekt var det ikke tilfældet. Både den nye og den gamle e-mail-tjeneste blev integreret i en hybridløsning, så dataoverførslen kunne finde sted i baggrunden og skjult for brugeren. Derved bemærkede organisationen knapt nok migreringen, bortset fra at de fik adgang til ny funktionalitet.

Styrket konkurrenceevne

Office 365 er en "Software-as-a-Service" – det vil sige applikationer leveret som en tjeneste. Den største fordel ved en sådan tjeneste er, at Elkjøp Nordic AS ikke længere behøver at vedligeholde kontorsupporttjenesterne. It-afdelingen kan således flytte fokus fra standardprodukter til koncernens kernesystemer, og dermed styrke Elkjøps konkurrenceevne.